La Societat Catalana de Pedagogia, filial de l’Institut d’Estudis Catalans, va convocar la cinquena edició del seminari de la Primavera Pedagògica. L’esdeveniment va tenir lloc els proppassats 31 de maig i 1 de juny. En aquest context, joves pedagogs i pedagogues que es troben en els deu primers anys d’exercici professional, són convidats a presentar breument els seus estudis, recerques i projectes. S’estableix un diàleg amb altres pedagogs de llarg recorregut professional que actuen com a crítics constructius i sorgeix un debat acadèmic enriquidor, tant per als participants, com per als assistents. Les ponències presentades són publicades a la Revista Catalana de Pedagogia amb objectiu de donar a conèixer algunes de les línies d’investigació, iniciatives i intervencions pedagògiques que s’estan duent a terme i per a les quals cal trobar un espai de projecció acadèmica
Sovint, les intervencions dels assistents complementen les propostes dels ponents i contribueixen al seu enriquiment. Es tracta, doncs, d’una trobada professional i científica d’intercanvi generacional on tots som ponents o responents. Tots podem contribuir a l´enfortiment de la pedagogia d’aquest país.
Programa Primavera pedagògica 2012
Resum de les ponències
• Alba Castejón
• Alba Díaz
• Berta Espona
• Francesc Franquesa
• Maria Faig
• Maribel de la Cerda