L´ADQUISICIÓ DE LA COMPETÈNCIA PLURILINGÜE
De la fonamentació científica a la pràctica escolar
Esdevingut els dies 29 i 30 de gener de 2014
a la seu de l’Institut d’Estudis Catalans
Documents a l’abast:
- Competència lingüística dels joves de Catalunya als 16 anys
- Competència lingüística dels joves de Catalunya en finalitzar l’escolarització obligatòria. Presentat per Joan Estruch i Míriam Margalef del Consell Superior d’Avaluació de l’Educació de Catalunya.
- Fotografies dels participants
- Enregistrament vídeo (properament)
Aquesta proposta formativa compta amb el suport del Departament d´Ensenyament de la Generalitat de Catalunya
i està reconeguda amb una acreditació de deu hores per al professorat assistent.
El mes d’octubre passat, i en el marc de la jornada inaugural del curs 2013-2014, la Societat Catalana de Pedagogia, filial de l’Institut d’Estudis Catalans, va obrir el tema de l’ensenyament de llengües sobre el qual està treballant un equip per a l’elaboració d’una prova de competència lingüística amb infants de cinc anys que s’experimentarà a partir del gener del 2014.
Per tal de seguir aprofundint entorn de l’adquisició de la competència plurilingüe com una estratègia educativa, social i econòmica que ha de partir de la realitat sociolingüística de Catalunya i caminar cap a la Unió Europea, el Seminari d’Hivern d’enguany també tractarà aquesta temàtica.
A partir de ponències encarregades a experts, de debats i d’intercanvis d’experiències entre professionals, aplegarem intervencions que abordaran des de la fonamentació neurolingüística fins a la sociolingüística, i presentarem propostes pedagògiques diversificades i models didàctics que actualment estan contribuint a la transformació de l’aula.
Vegeu el programa en format PDF ProgramaSemhivern2014H
Inscripció oberta a tothom i gratuïta.
En cas que les sol·licituds superin la capacitat de la sala, els socis tindran preferència.