INFÀNCIA I TDAH. ANÀLISI MULTIFACTORIAL
Perspectiva neurobiològica, psicosociològica i educativopedagògica
DATES : 29, 30 i 31 de gener de 2013
HORA : de 18h a 21 h
LLOC: Institut d’Estudis Catalans . Carrer del Carme 47, Barcelona
Aquest seminari va adreçat a mestres, professors, pedagogs, psicopedagogs i professionals de l’ensenyament en general. Amb una sèrie de ponències encarregades a experts, amb l’intercanvi d’experiències i amb el debat entre participants, es pretén fer una reflexió crítica sobre el concepte de TDAH, a partir de la integració d’aquestes tres perspectives. En primer lloc, es tracta de reflexionar sobre la naturalesa del trastorn, l’origen, les causes, la diagnosi i el tractament. A continuació, s’analitzen els canvis socials de les darreres dècades, i es valora si aquests poden arribar a modificar l’estructura del cervell i provocar desatenció generalitzada i impulsivitat. Per últim, s’ofereixen propostes educatives i línies d’intervenció pedagògiques per a estimular l’atenció i la capacitat de concentració.
Activitat formativa inclosa dins del marc de Formació Permanent del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.
S´oferirà la certificació d´assistència amb 10 hores acreditables per al professorat.
Amb el suport de :
Amb la col.laboració de :
|
![]() |
Consulteu i descarregueu el programa, aquí
IMPORTANT
Les inscripcions a les Jornades sobre la Infància i el TDAH han superat les previsions i havent fet les gestions, podem ampliar la capacitat solament a 140 assistents,entre sala presencial o sala complementària amb transmissió directa per videoprojecció. Lamentem no poder atendre totes les sol·licituds.i ens dóna confiança haver organitzat una activitat amb perspectiva múltiple (mèdica, sociològica,i pedagògica) si respon a les necessitats que tenen plantejades educadors i educadores. Si el tema té tant d’interès i podem contribuir al seu aprofundiment teòric i pràctic, considerarem de fer unes segones jornades.
TREBALL PER A l’ACREDITACIÓ :
Us podeu descarregar aquí el document amb el breu treball ( un full a doble cara ) que haureu de presentar, per tal de completar les 10 hores acreditables.
FOTOGRAFIES DE l ´ACTE

Inauguració amb Jordi Cots, delegat del l’IEC; Cristina Pellicer Sotsdirectora General d´Infantil i Primària , del Departament d´Ensenyament; Martí Teixidó, president da la SCP.

Imatge del metge psiquiatre infanto-jovenil Dr Cornellà, durant la seva ponència adreçada a analitzar la identificació i el diagnòstic del Tdah. Així mateix, va abordar el tractament farmacològic amb unes consideracions basades en l´experiència personal.

Jordi Badia, des de la seva perspectiva de pare d´infant diagnosticat, va exposar la seva experiència personal .

El filòsof Gregorio Luri va presentar la focalització terapèutica de l´escola i la societat en general, amb una consegüent falta de confiança del professional mestre o professor

El metge epidemiòleg Dr Jordi Sunyer va presentar els resultats de l´informe INMA, investigació que constata la influència de l’alta exposició a televisió, la manca d´activitat física i la contaminació ambiental, en el desenvolupament del Tdah.

La psicòloga Gladys Veracoechea, va oferir teràpies alternatives al fàrmac . Així mateix, va posar de manifest la importància d´un diagnòstic descriptiu i d´un tractament centrat en l´entorn de l´infant.

Joan Domènech, Berta Meneses i Núria Alart, van presentar les seves experiències educatives basades en la desacceleració del procés educatiu, la interiorització i la identificació de les capacitats dels alumnes, respectivament.
Consultar i descarregar les presentacions dels ponents a la Xarxa Social de la Societat Catalana de Pedagogia ( enregistrament gratuït ) .
http://scpedagogia.ning.com/profiles/blogs/jornades-infancia-i-tdah-presentacions-dr-cornella