Mindfulness i educació
La pràctica de l’atenció plena (mindfulness) constitueix una poderosa eina educativa per a la tasca docent. En una societat en què imperen valors com la immediatesa, la multifuncionalitat i la sobresaturació d’informació, és important vetllar per espais que permetin cultivar la capacitat atencional, la calma emocional, la consciència i la cura dels altres mitjançant un «aprenentatge conscient», estimulant i proactiu. Les experiències en l’àmbit educatiu mostren que és una habilitat que es pot aprendre i desenvolupar mitjançant l’exercici i l’entrenament del control de la nostra atenció, enfocant-nos cap a un objecte, sensacions, parts del cos, observant els nostres pensaments i records. Pedagògicament i metodològicament això permet crear noves situacions d’aprenentatge en què estratègies com els jocs, els exercicis psicomotrius, el sentit de l’humor, els contes, la música, el teatre i altres llenguatges artístics, permeten l’exploració i experimentació des del propi cos. Organització: Societat Catalana de Pedagogia L’acte va tenir lloc el 5 d’abril de 2022 a l’IEC.
https://www.youtube.com/watch?v=PMBg4YbjyuI