SEMINARI D’HIVERN 2012-2013

12 des. 2012

INFÀNCIA I TDAH. ANÀLISI MULTIFACTORIAL

Perspectiva neurobiològica, psicosociològica i educativopedagògica

DATES : 29, 30 i 31 de gener de 2013

HORA : de 18h a 21 h

LLOC: Institut d’Estudis Catalans . Carrer del Carme 47, Barcelona

Aquest seminari va adreçat a mestres, professors, pedagogs, psicopedagogs i professionals de l’ensenyament en general. Amb una sèrie de ponències encarregades a experts, amb l’intercanvi d’experiències i amb el debat entre participants, es pretén fer una reflexió crítica sobre el concepte de TDAH, a partir de la integració d’aquestes tres perspectives. En primer lloc, es tracta de reflexionar sobre la naturalesa del trastorn, l’origen, les causes, la diagnosi i el tractament. A continuació, s’analitzen els canvis socials de les darreres dècades, i es valora si aquests poden arribar a modificar l’estructura del cervell i provocar desatenció generalitzada i impulsivitat. Per últim, s’ofereixen propostes educatives i línies d’intervenció pedagògiques per a estimular  l’atenció i la capacitat de concentració.

Activitat formativa inclosa dins del marc de Formació Permanent del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

S´oferirà la certificació d´assistència amb 10 hores acreditables per al professorat.

Amb el suport de :

Amb  la col.laboració de :

Consulteu i descarregueu el programa, aquí

IMPORTANT

Les inscripcions a les Jornades sobre la Infància i el TDAH han superat les previsions i havent fet les gestions, podem ampliar la capacitat solament a 140 assistents,entre sala presencial o sala complementària amb transmissió directa per videoprojecció. Lamentem no poder atendre totes les sol·licituds.i ens dóna confiança haver organitzat una activitat amb perspectiva múltiple (mèdica, sociològica,i  pedagògica) si respon a les necessitats que tenen plantejades educadors i educadores. Si el tema té tant d’interès i podem contribuir al seu aprofundiment teòric i pràctic, considerarem de fer unes segones jornades.

 

TREBALL PER A l’ACREDITACIÓ :

Us podeu descarregar  aquí el document amb el breu treball ( un full a doble cara )  que haureu de presentar, per tal de  completar les 10 hores acreditables.

FOTOGRAFIES DE l ´ACTE

Inauguració amb Jordi Cots, delegat del l’IEC;  Cristina Pellicer  Sotsdirectora General d´Infantil i Primària , del Departament  d´Ensenyament; Martí Teixidó, president da la SCP.

Imatge del metge psiquiatre infanto-jovenil  Dr Cornellà, durant la seva ponència adreçada a analitzar la identificació i el diagnòstic del Tdah. Així mateix, va abordar el tractament farmacològic amb unes consideracions basades en l´experiència personal.

Imatge dels assistents del Seminari d´Hivernque van mostrar en tot moment un gran interès

Jordi Badia, des de la seva perspectiva de pare d´infant diagnosticat, va exposar la seva experiència personal .

El filòsof Gregorio Luri va presentar  la focalització terapèutica de  l´escola i la societat en general,  amb una consegüent falta de confiança del professional mestre o professor

El  metge epidemiòleg Dr Jordi Sunyer va presentar  els resultats de  l´informe INMA,  investigació que constata la influència de  l’alta exposició a  televisió, la manca d´activitat física i la contaminació ambiental,  en el desenvolupament del Tdah.

La psicòloga Gladys Veracoechea, va oferir teràpies alternatives al fàrmac . Així mateix, va posar de manifest la importància d´un diagnòstic descriptiu i d´un tractament centrat en l´entorn de l´infant.

 

Joan Domènech, Berta Meneses i Núria Alart, van presentar les seves experiències educatives basades en la desacceleració del procés educatiu, la interiorització i la identificació de les capacitats dels alumnes, respectivament.

Consultar i descarregar les presentacions dels ponents a la Xarxa Social de la Societat Catalana de Pedagogia ( enregistrament gratuït ) .

http://scpedagogia.ning.com/profiles/blogs/jornades-infancia-i-tdah-presentacions-dr-cornella

Destaquem

IA com a oportunitat per transformar el model educatiu

IA com a oportunitat per transformar el model educatiu

La Intel·ligència Artificial (IA) és una oportunitat per transformar el model educatiu. Neus Lorenzo, vicepresidenta de la Societat Catalana de Pedagogia, va particiar en la trobada 'Educació i Intel·ligència Artificial', organitzat per IGNITE Copilot al Hub Social de...

https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/index La Revista Catalana de Pedagogia (Societat Catalana de Pedagogia, filial de l’Institut d’Estudis Catalans) ha publicat el vol. 25 (2024), en format d’accés obert, a l’Hemeroteca Científica Catalana. El Vol. 25 (2024) es...