La Societat Catalana de Pedagogia, filial de l’IEC, fonamenta científicament els beneficis de l’ensenyament en català
Els pedagogs consideren que el model d’escola catalana potencia l’aprenentatge de les llengües i promou el màxim desenvolupament personal i social de l’alumnat
«El model d’escola catalana i l’ensenyament de llengües que practica garanteix l’aprenentatge de les llengües oficials a tots els joves ciutadans de Catalunya, potencia la competència en l’aprenentatge de les llengües estrangeres i, alhora, promou el màxim desenvolupament personal i social». Aquesta és una de les conclusions de la Declaració en relació amb les bases científiques, pedagògiques i socials de l’escola catalana i la immersió lingüística, que ha fet pública la Societat Catalana de Pedagogia, filial de l’IEC.
En aquesta declaració, la Societat Catalana de Pedagogia fonamenta pedagògicament l’ensenyament en llengua catalana, «que és el més adequat per al desenvolupament personal i social de tots els infants i joves en els països on el català és llengua pròpia». La Declaració assenyala que «en la munió d’estudis de què ha estat objecte el model d’escola catalana en llengua i continguts per part dels estudiosos de les nostres universitats i de molts altres països, es constata inequívocament que els pressupòsits que el defineixen es troben en plena relació positiva amb el dret, la ciència, la pedagogia i la sociologia».
La Societat Catalana de Pedagogia, fundada l’any 1984, aplega els professionals de la pedagogia i de l’educació de l’àmbit dels Països Catalans, i està adscrita a la Secció de Filosofia i Ciències Socials de l’IEC.