Pilar Benejam reconeguda com a Doctora Honoris Causa

29 nov. 2019

Pilar Benejam, sòcia de prestigi de la Societat Catalana de Pedagogia, ha estat reconeguda com a Doctora Honoris Causa per la Universitat Rovira i Virgili (Tarragona-Reus)

Resultat d'imatges per a Quina educació volemL’actevacadèmic s’escaurà el propvinent 29 de novembre a ls 12 hores  al Paranimf de la Universitat (carrer de l’Escorxador s/n, Tarragona).

Volem acompanyar-la com a mestra formadora de mestres, especialment en didàctica de la geografia i de les ciències socials. Sempre amb visió pedagògica ha esdevingut experta en formació dels docents en insistir:  “de la pràctica a la teoria”.  Ha estat consultora i membre de les comissions de formació del professorat a Ministerio de Educación, al Consejo de Universidades  en els plans de formació inicial. Professora i directora de l’escola de Mestres de Sant Cugat que va integrar-la a la Universitat Autònoma de Barcelona. Directora de l’Institut de Ciències de l’Educació.

Les acreditacions acadèmiques: mestra d’escola, llicenciada en filosofia i lletres – pedagogia, llicenciada en geografia, doctora en filosofia i ciències de l’educació són documentals. Però la seva vinculació a l’esenyament ha estat constant i continuada en tot el seu recorregut professional. Ha estat professors impulsora i realitzadora de les pràctiques d’inducció docent. Ella, a  més de les classes de la Universitat, no ha deixat mai de fer classe setmanal a una escola, o institut, o a la formació professional o a Escola de la Dona de la Diputació de Barcelona. I allà anava acompanyada d’estudiants. I carregada de recursos: mapes, fotografies, revistes, anuaris… Va demostrar que es pot fer molt bé una classe de 120 o 180 minuts si s’han previst diferents temps (lliçó del mestre, treball en equip, geografia quantitativa i projectiva, anàlisi d’un assumpte social d’actualitat,  documents àudiovisuals…).

Membre de l’equip de les set mestres, magnífiques i magnífics, que varen fundar Rosa Sensat institució l’any 1965. Ha fet formació de renovació pedagògica a les Escoles d’Estiu  mostrant que no hi ah d’haver contradicció entre la formació acadèmica i la formació a peu d’escola.  I una escola que prepara ciutadans per a la democràcia.

“L’escola no és només una institució de la democràcia, sinó també al seva condició de possibilitat. No hi ha democràcia sense els coneixements que permeten entendre el món”

                                                                                             Pilar Benejam: Quina educació volem?, col·lecció Referents, Rosa Sensat 2014

 

 

 

 

Destaquem

Els joves lectors prenen la paraula

Els joves lectors prenen la paraula

Ja disponible l'enllaç de la Taula rodona «Els joves lectors prenen la paraula II»: https://youtu.be/iMc6saeYwAM Les veus joves han ressonat amb força a la seu de l’Institut d’Estudis Catalans. En el marc d’una jornada dedicada a la lectura crítica i la passió per la...