Maria-Teresa Codina reconeguda com a Doctora Honoris Causa

04 maig 2018

Maria Teresa Codina, sòcia fundadora de la Societat Catalana de Pedagogia ha estat reconeguda com a Doctora Honoris Causa per la Universitat de Vic – Central de Catalunya a proposta de la Facultat de l’Escola de Mestres d’Osona.

                                                                           

L’acte acadèmic s’escaurà el propvinent dimarts, 5 de juny, a les 18 hores a l’Aula Magna de la Universitat. Carrer de la Sagrada Família 7. Vic.

Volem acompanyar-la com a mestra referent de la pedagogia.  L’acte és obert a tothom.

 

No hem d’esperar que ens expliquin els mèrits de Maria-Teresa Codina atès que els qui ens dediquem a l’educació escolar coneixem la seva trajectòria. Fundadora de l’Escola Talitha, membre de l’equip de les set fundadores de les Escoles d’Estiu i de Mestres Rosa Sensat. Elaboració de llibres i fitxes de llengua que incorporaven lectura de la imatge. Compromís social educatiu a Can Tunis amb l’Escola “Avillar Chavorrós” i l’Institut de Can Tunis. Amb l’Ajuntament de Barcelona va crear Aules-estudi i Esplai de barri. Com a experta al Departament d’Ensenyament va impulsar les Aules Taller  i el Programa d’Educació Compensatòria. Va ser reconeguda amb el Premi Educació de Catalunya com a mestra el 2001. La SCP va reconèixer la seva trajectòria a l’Assemblea General de 2012.

Destaquem

IA com a oportunitat per transformar el model educatiu

IA com a oportunitat per transformar el model educatiu

La Intel·ligència Artificial (IA) és una oportunitat per transformar el model educatiu. Neus Lorenzo, vicepresidenta de la Societat Catalana de Pedagogia, va particiar en la trobada 'Educació i Intel·ligència Artificial', organitzat per IGNITE Copilot al Hub Social de...

https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/index La Revista Catalana de Pedagogia (Societat Catalana de Pedagogia, filial de l’Institut d’Estudis Catalans) ha publicat el vol. 25 (2024), en format d’accés obert, a l’Hemeroteca Científica Catalana. El Vol. 25 (2024) es...