XXXVI anys de Premis Baldiri Reixac de suport a l’escola en llengua catalana per a tots els infants

29 maig 2014

Dimecres , 28 de maig de 2014 s’han lliurat els premis a les Escoles i els Premis a Mestres i Professors. 12 escoles, 3 mestres i professors

Dimuenge, 1 de juny de 2014 es lliuren els Premis als Alumnes al Casal de l’Espluga de Francolí. 65 premis a grups d’alumnes conduïts pels seus mestres o professors.

La Societat Catalana de Pedagogia acompanya i difon els Premis Baldiri Reixac de la Fundació Lluís Carulla

L’escola en llengua catalana per a tots els infants i joves està ben arrelada. Potser enganyin a algunes famílies fent creure que en llengua castellana els fills aprendran millor. És intrumentalització política dels infants, inacceptable. L’experiència de més de trenta anys avala que els infants tenen l’oportunitat d’aprendre les dues llengües. L’infant que té dificultats en català, les té en castellà i es previsible que no li sigui fàcil l’anglès.

L’ensenyament en català està prou arrelat com que no podran arrancar-lo. Seria miserable que separessin uns infants dels altres per llengua fent grups de català o de castellà. La divisió seria perjudicial per als infants, els pares dels quals no els poden parlar en català.

Ho hem d’explicar a la ciutadania atès que les tribunals actuen a instàncies de persones que han estat mal informades.

Destaquem

Simposi Rosa Sensat, 150 anys del seu naixement

Simposi Rosa Sensat, 150 anys del seu naixement

Representants de la SCP, el president, Josep Serentill i Neus Lorenzo van participar ahir al Simposi de RosaSensat amb motiu dels 150 anys del sei naixement de la pedagoga La consellera, AnnaSimo va inaugurar l'acte commemoratiu, posant en valor el seu llegat i la...

IA com a oportunitat per transformar el model educatiu

IA com a oportunitat per transformar el model educatiu

La Intel·ligència Artificial (IA) és una oportunitat per transformar el model educatiu. Neus Lorenzo, vicepresidenta de la Societat Catalana de Pedagogia, va particiar en la trobada 'Educació i Intel·ligència Artificial', organitzat per IGNITE Copilot al Hub Social de...

Vol. 25: Revista Catalana de Pedagogia

Vol. 25: Revista Catalana de Pedagogia

La Revista Catalana de Pedagogia (Societat Catalana de Pedagogia, filial de l’Institut d’Estudis Catalans) ha publicat el vol. 25 (2024), en format d’accés obert, a l’Hemeroteca Científica Catalana. El Vol. 25 (2024) es titula: Ecopedagogia, mirada compromesa i...