Grup Impulsor del Museu de l’educació i la pedagogia

Consitució oficial del Grup Impulsor del MUSEU DE L’EDUCACIÓ I LA PEDAGOGIA DE CATALUNYA (MusEduCat), promogut per la Societat Catalana de Pedagogia i la Societat d’Història de l’Educació dels Països de Llengua Catalana, i s’ha fet en el marc incomparable de la Sala Nicolau d’Olwer de l’Institut d’Estudis Catalans del que ambdues entitats en són filials. L’acte de constitució es va celebrar el passat 30 de maig.

El GRUP IMPULSOR, al que el COPEC s’ha incorporat, està format per persones i entitats dels sectors de l’educació i la cultura i tindrà per objectius:

  • Aglutinar les persones i entitats interessades en la memòria de l’Educació.
  • Elaborar un projecte Museogràfic per al futur Museu de l’Educació a Catalunya.
  • Elaborar un projecte d’Estatuts i de model de finançament.
  • Identificar els elements crítics del patrimoni material i immaterial de l’Educació de Catalunya

En el marc de l’acte s’ha llegit el MANIFEST FUNDACIONAL, en forma de decàleg, que posa les bases per la creació del MusEduCat. MANIFEST al que el Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya, s’hi ha adherit. I del que els promotors han demanat es faci la màxima difusió possible per a què arribi a tota la societat civil catalana.

Enllaç de la gravació de la Constitució́ del grup impulsor del Museu de l’Educació́ de Catalunya. 

Destaquem

Assamblea de la SCP

Assamblea de la SCP

El passat dimarts 8 de juliol de 2025 es va celebrar l’Assemblea General de la Societat Catalana de Pedagogia, un espai de trobada i reflexió col·lectiva. Agraïm la participació activa de tothom qui va assistir-hi i animem a tots els membres de la SCP a continuar...

Call for papers: Revista Catalana de Pedagogia

Call for papers: Revista Catalana de Pedagogia

Monogràfic: “Salud y educación: complicidades para una vida llena” La Revista Catalana de Pedagogia fa una crida a la comunitat acadèmica, investigadora i professional del món educatiu i de la salut per a enviar contribucions per al pròxim número monogràfic dedicat a...