Premis de Pedagogia de l’Institut d’Estudis Catalans – Participeu-hi!

08 gen. 2018

Premi Joan Profitós d’assaig pedagògic > fins el 15 de febrer

Societat Catalana de Pedagogia i Fundació Joan Profitós d’Escola Pia

28a convocatòria. Premi instituït per la Fundació Joan Profitós. Des del 2014 és convocat conjuntament per la Societat Catalana de Pedagogia, filial de l’Institut d’Estudis Catalans, i la Fundació Joan Profitós, sota el patronatge de l’Escola Pia de Catalunya. Obra que contingui una reflexió pedagògica o una anàlisi sobre l’acció educativa. Consideració pedagògica global o a partir d’un aspecte concret o des d’una experiència particular. Originals en català, extensió mínima de 100 pàgines de format ISO A4 i amb interlineat doble.

Joan Profitós, escolapi, mestre novell el 1914 estigué atent a l’Escola Nova: Claparède, Decroly i Montessori que visità Barcelona el 1918. Proper a Llongueras, Martorell, Pérez Moya elaborà material per a les aules. Compromès amb el català que era la llengua en la qual els nens havien d’aprendre (divulgador de Baldiri Reixac) elaborà unes beceroles i llibres de lectura en català el 1919.

Cada mestre pot reelaborar la seva experiència pedagògica descrivint els fets i accions, fonamentant-los en el coneixement pedagògic i els grans autors i així fent-ne una actualització considerant els infants i joves d’avui en la societat actual.

Participar en el premi és motiu d’autodisciplina per a fer aquesta reflexió que en tot cas comportarà una gran millora professional. D’altres mestres i professors podran sentir-se estimulats i gaudir de la seva activitat.

http://Premi Joan Profitós d’assaig pedagògic

Aquesta és una invitació de la Societat Catalana de Pedagogia.

Destaquem

IA com a oportunitat per transformar el model educatiu

IA com a oportunitat per transformar el model educatiu

La Intel·ligència Artificial (IA) és una oportunitat per transformar el model educatiu. Neus Lorenzo, vicepresidenta de la Societat Catalana de Pedagogia, va particiar en la trobada 'Educació i Intel·ligència Artificial', organitzat per IGNITE Copilot al Hub Social de...

https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/index La Revista Catalana de Pedagogia (Societat Catalana de Pedagogia, filial de l’Institut d’Estudis Catalans) ha publicat el vol. 25 (2024), en format d’accés obert, a l’Hemeroteca Científica Catalana. El Vol. 25 (2024) es...