Declaració social per la pedagogia

21 juny 2017

Una declaració reivindica el valor de la pedagogia en l’educació i la societat i en demana el reconeixement social i de l’Administració

  • La Societat Catalana de Pedagogia, filial de l’IEC, i el Col·legi de Pedagogs de Catalunya, van  signar el passat 15 de juny a l’Institut la Declaració social per la pedagogia
  • Defensa que els pedagogs són els professionals que poden tractar els temes d’educació personal, d’educació comunitària i d’educació de comportaments socials

Martí Teixidó, president de la Societat Catalana de Pedagogia (SCP), filial de l’IEC, i Rosa Gascons, presidenta del Col·legi de Pedagogs de Catalunya (CoPeC), han signat aquesta tarda a la seu de l’Institut d’Estudis Catalans la Declaració social per la pedagogia, amb què les dues entitats declaren el valor de la pedagogia, com a activitat professional i científica, en l’educació i la societat en general. A més, posen de manifest que és necessari que la pedagogia gaudeixi de «crèdit social i de reconeixement públic», així com «de l’aval de l’Administració», per poder contribuir al benestar dels ciutadans. També afirmen que «una part dels mestres i professors han de ser especialistes en pedagogia i presents en totes les institucions educatives».

La tradició, que era el referent de l’educació, ha esdevingut «totalment insuficient atesos els canvis socials als quals cal donar resposta», segons posa de manifest la Declaració, que també es refereix al fet que l’expectativa actual d’una vida llarga «incrementa la probabilitat de sotragades en l’ocupació laboral, en l’estabilitat econòmica, en les relacions veïnals, en la convivència familiar, en la convivència íntima, en l’infortuni i el dol per la mort i en l’estabilitat emocional».

Davant d’aquest panorama, la Declaració afirma que «els pedagogs són els professionals que poden tractar i orientar els assumptes d’educació personal ―com les aptituds diferenciades, la compensació de dificultats o els hàbits de salut―, d’educació comunitària ―relacions de gènere, participació social, apoderament del ciutadà― i d’educació de comportaments socials ―com el civisme, la diversitat cultural i sexual o les tradicions religioses».

Consulteu la Declaració social per la pedagogia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Destaquem

IA com a oportunitat per transformar el model educatiu

IA com a oportunitat per transformar el model educatiu

La Intel·ligència Artificial (IA) és una oportunitat per transformar el model educatiu. Neus Lorenzo, vicepresidenta de la Societat Catalana de Pedagogia, va particiar en la trobada 'Educació i Intel·ligència Artificial', organitzat per IGNITE Copilot al Hub Social de...

https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/index La Revista Catalana de Pedagogia (Societat Catalana de Pedagogia, filial de l’Institut d’Estudis Catalans) ha publicat el vol. 25 (2024), en format d’accés obert, a l’Hemeroteca Científica Catalana. El Vol. 25 (2024) es...