Jornada de reflexió i de debat a Mallorca

21 set. 2019

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

L’evolució en els usos lingüístics i els nous contextos sociolingüístics requereixen un model d’Ensenyament de Llengües evolucionat, que doni resposta als nous reptes d’aprenentatge de llengües transnacionals i d’acolliment de les llengües de les famílies; sense perdre els principis que han convertir l’escola en llengua catalana en un model per a la  igualtat d’oportunitats i la cohesió social.

Cal despolititzar el tema lingüístic  i traslladar-lo al terreny de la ciència, fonamentat en com les persones aprenem les llengües.

Normalització Lingüística i Plurilingüisme no són conceptes dicotòmics, sinó evolutius. Ens cal un model conciliador, que situi el català com a eix vertebrador  d’un projecte comú i que interrelacioni les llengües, per comptes de confrontar-les en una distribució horària compartimentada, on si unes llengües sumen, les altres resten.

Però,

  • Existeix un consens social sobre els conceptes Normalització i Plurilingüisme des d’una perspectiva evolutiva, o són dos termes que sovint estan confrontats?
  • Però com “aterra” aquest plantejament d’interrelació de llengües en l’activitat diària de l’escola i/o institut?
  • Poden les metodologies de treball cooperatives i per projectes poden facilitar la interrelació entre llengües?
  • La formació incial docent garanteix la construcció d’un perfil de mestre plurilingüe amb sensibilitat per establir relacions entre les llengües d’aprenentatge i les llengües dels alumnes?
  • Com podem garantir una didàctica de l’oralitat de qualitat i una avaluació integrada en la situació comunicativa real?
  • Quins instruments tenim per a l’autoavaluació de centre i la presa de decisions fonamentada i adaptada a cada context?
  • Quins recursos tenim per explicar a les famílies i la ciutadania en general l’escola en llengua catalana i el seu projecte plurilingüe?

 

 

EL DIA 19 D’OCTUBRE OBRIM EL DEBAT. NO HI FALTIS!

 

Programa de la Jornada.

Inscripció gratuïta.

Cal inscriure’s a través d’aquest aplicatiu

Aplicatiu d’inscripció

  • Jornada adreçada a docents de totes les etapes educatives, directius escolars, inspectors/es d’educació i professionals de l’educació interessats.
  • S’elaborarà un informe de conclusions  amb la participació de tots/es els assistents, i es lliurarà al Conseller d’Educació.
  • Els assistents a la jornada rebran un certificat de 8 hores de formació permanent de la Conselleria d’Educació. 

S’oferirà esmorzar per gentilesa de:

 

Destaquem

IA com a oportunitat per transformar el model educatiu

IA com a oportunitat per transformar el model educatiu

La Intel·ligència Artificial (IA) és una oportunitat per transformar el model educatiu. Neus Lorenzo, vicepresidenta de la Societat Catalana de Pedagogia, va particiar en la trobada 'Educació i Intel·ligència Artificial', organitzat per IGNITE Copilot al Hub Social de...

https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/index La Revista Catalana de Pedagogia (Societat Catalana de Pedagogia, filial de l’Institut d’Estudis Catalans) ha publicat el vol. 25 (2024), en format d’accés obert, a l’Hemeroteca Científica Catalana. El Vol. 25 (2024) es...