L’evolució en els usos lingüístics i els nous contextos sociolingüístics requereixen un model d’Ensenyament de Llengües evolucionat, que doni resposta als nous reptes d’aprenentatge de llengües transnacionals i d’acolliment de les llengües de les famílies; sense perdre els principis que han convertir l’escola en llengua catalana en un model per a la igualtat d’oportunitats i la cohesió social.
Cal despolititzar el tema lingüístic i traslladar-lo al terreny de la ciència, fonamentat en com les persones aprenem les llengües.
Normalització Lingüística i Plurilingüisme no són conceptes dicotòmics, sinó evolutius. Ens cal un model conciliador, que situi el català com a eix vertebrador d’un projecte comú i que interrelacioni les llengües, per comptes de confrontar-les en una distribució horària compartimentada, on si unes llengües sumen, les altres resten.
Però,
- Existeix un consens social sobre els conceptes Normalització i Plurilingüisme des d’una perspectiva evolutiva, o són dos termes que sovint estan confrontats?
- Però com “aterra” aquest plantejament d’interrelació de llengües en l’activitat diària de l’escola i/o institut?
- Poden les metodologies de treball cooperatives i per projectes poden facilitar la interrelació entre llengües?
- La formació incial docent garanteix la construcció d’un perfil de mestre plurilingüe amb sensibilitat per establir relacions entre les llengües d’aprenentatge i les llengües dels alumnes?
- Com podem garantir una didàctica de l’oralitat de qualitat i una avaluació integrada en la situació comunicativa real?
- Quins instruments tenim per a l’autoavaluació de centre i la presa de decisions fonamentada i adaptada a cada context?
- Quins recursos tenim per explicar a les famílies i la ciutadania en general l’escola en llengua catalana i el seu projecte plurilingüe?
EL DIA 19 D’OCTUBRE OBRIM EL DEBAT. NO HI FALTIS!
Programa de la Jornada.
Inscripció gratuïta.
Cal inscriure’s a través d’aquest aplicatiu
Aplicatiu d’inscripció
- Jornada adreçada a docents de totes les etapes educatives, directius escolars, inspectors/es d’educació i professionals de l’educació interessats.
- S’elaborarà un informe de conclusions amb la participació de tots/es els assistents, i es lliurarà al Conseller d’Educació.
- Els assistents a la jornada rebran un certificat de 8 hores de formació permanent de la Conselleria d’Educació.
S’oferirà esmorzar per gentilesa de: