Maria-Teresa Codina, mestra pedagoga, doctora honoris causa per la UVic-UCC

07 juny 2018

Maria Teresa Codina, sòcia fundadora de la Societat Catalana de Pedagogia ha estat reconeguda com a Doctora Honoris Causa per la Universitat de Vic – Central de Catalunya a proposta de la Facultat de l’Escola de Mestres d’Osona, refrendada per un ple d’assitència de professioanls de l’educació de tot Catalunya que l’acrediten com a mestrea referent de la pedagogia.                                                                   

Ha estat un solemne acte acadèmic, el dimarts, 5 de juny, a l’Aula Magna de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya,  acompanyat de pedagogues, de professors doctors i d’un gran grup de noves mestres i estudiants  de la universitat i de mestres de la renovació pedagògica impulsada els anys seixanta i setanta, abans que la Generalitat de Catalunya tingués competències de govern en educació.

 

 

El professor Joan Soler Mata, pedagog dr. de la Societat Catalana de Pedagogia, professor de la UVic-UCC va resseguir la trajectòria professional de Maria-Teresa Codina que els qui ens dediquem a l’educació escolar de fa anys coneixem i han estat motiu d’admiració per  les joves mestres.  Fundadora de l’Escola Talitha, membre de l’equip de les set fundadores de les Escoles d’Estiu i de Mestres Rosa Sensat. Elaboració de llibres i fitxes de llengua que incorporaven lectura de la imatge. Compromís social educatiu a Can Tunis amb l’Escola “Avillar Chavorrós” i l’Institut de Can Tunis. Amb l’Ajuntament de Barcelona va crear Aules-estudi i Esplai de barri. Com a experta al Departament d’Ensenyament va impulsar les Aules Taller  i el Programa d’Educació Compensatòria. Va ser reconeguda amb el Premi Educació de Catalunya com a mestra el 2001. La SCP va reconèixer la seva trajectòria a l’Assemblea General de 2012.

Destaquem

Simposi Rosa Sensat, 150 anys del seu naixement

Simposi Rosa Sensat, 150 anys del seu naixement

Representants de la SCP, el president, Josep Serentill i Neus Lorenzo van participar ahir al Simposi de RosaSensat amb motiu dels 150 anys del sei naixement de la pedagoga La consellera, AnnaSimo va inaugurar l'acte commemoratiu, posant en valor el seu llegat i la...

IA com a oportunitat per transformar el model educatiu

IA com a oportunitat per transformar el model educatiu

La Intel·ligència Artificial (IA) és una oportunitat per transformar el model educatiu. Neus Lorenzo, vicepresidenta de la Societat Catalana de Pedagogia, va particiar en la trobada 'Educació i Intel·ligència Artificial', organitzat per IGNITE Copilot al Hub Social de...

Vol. 25: Revista Catalana de Pedagogia

Vol. 25: Revista Catalana de Pedagogia

La Revista Catalana de Pedagogia (Societat Catalana de Pedagogia, filial de l’Institut d’Estudis Catalans) ha publicat el vol. 25 (2024), en format d’accés obert, a l’Hemeroteca Científica Catalana. El Vol. 25 (2024) es titula: Ecopedagogia, mirada compromesa i...