L’educació a l’hora

18 jul. 2019

La Fundació Jaume Bofill i la FMRPC han presentat EDUCACIÓ A L’HORA

PROPOSTA D’HORARIS ESCOLARS EN CLAU D’EDUCACIÓ A TEMPS COMPLET

Ha estat elaborat per un equip d’experts: Jaume Aguilar (FMRPC), Sílvia Lombarte (Aj. de Sant Boi), Montse Ros (CC.OO), Martí Teixidó (SCP) i Jesús Viñas (Inspecció DepEdu). Direcció: Elena Sintes (FJB, Coordinació Sarai Samper (FJB). Un equip que conjunta visions diverses: renovació pedagògica, acció municipal, sindicat professional, pedagogia ciència i supervisió-administració.

Podeu disposar de l’informe-proposta i de totes les publicacions complementàries.

https://www.fbofill.cat/projectes/educacio-lhora

És una proposta d’organització i gestió fonamentada en coneixement amb la finalitat de resoldre un assumpte, els horaris escolars, que avui no s’ajusten ni a les necessitats socials, ni al desenvolupament d’infants i adolescents. Però va més enllà atès que és una oportunitat per a fer un ensenyament-aprenentatge ben emmarcat en l’educació integral que conjuga l’activitat d’equip cooperatiu i l’activitat personal tutoritzada amb l’educació a temps complet, dins I for a de l’escola, col·legi o institut.

És un bon document per a reflexionar i debatre en equip docent i decidir el propi camí de transformació del model d’ensenyament que manté massa la uniformitat del model il·lustrat del segle XIX.

També podeu recollir o demanar un exemplar imprès directament a Fundació Bofill per dissenyar millor les sessions de debat.

La Societat Catalana de Pedagogia vam acceptar de participar-hi des del primer moment i pensem que el document contribueix a l’elaboració pedagògica que ha de fer la institució escolar coneixent les necessitats biopsicosocials dels alumne i els condicionats familiars ambientals. Darrera de tot es pot endevinar un model d’educació on alumnes i professors s’hi trobin de manera gratificant i puguem reduir els controls excessius derivats d’un ensenyament desajustat.

Destaquem

Simposi Rosa Sensat, 150 anys del seu naixement

Simposi Rosa Sensat, 150 anys del seu naixement

Representants de la SCP, el president, Josep Serentill i Neus Lorenzo van participar ahir al Simposi de RosaSensat amb motiu dels 150 anys del sei naixement de la pedagoga La consellera, AnnaSimo va inaugurar l'acte commemoratiu, posant en valor el seu llegat i la...

IA com a oportunitat per transformar el model educatiu

IA com a oportunitat per transformar el model educatiu

La Intel·ligència Artificial (IA) és una oportunitat per transformar el model educatiu. Neus Lorenzo, vicepresidenta de la Societat Catalana de Pedagogia, va particiar en la trobada 'Educació i Intel·ligència Artificial', organitzat per IGNITE Copilot al Hub Social de...

Vol. 25: Revista Catalana de Pedagogia

Vol. 25: Revista Catalana de Pedagogia

La Revista Catalana de Pedagogia (Societat Catalana de Pedagogia, filial de l’Institut d’Estudis Catalans) ha publicat el vol. 25 (2024), en format d’accés obert, a l’Hemeroteca Científica Catalana. El Vol. 25 (2024) es titula: Ecopedagogia, mirada compromesa i...