II SEMINARI WEB DE LA REVISTA CATALANA DE PEDAGOGIA. Mindfulness i educació

05 abr. 2022

Mindfulness i educació

La pràctica de l’atenció plena (mindfulness) constitueix una poderosa eina educativa per a la tasca docent. En una societat en què imperen valors com la immediatesa, la multifuncionalitat i la sobresaturació d’informació, és important vetllar per espais que permetin cultivar la capacitat atencional, la calma emocional, la consciència i la cura dels altres mitjançant un «aprenentatge conscient», estimulant i proactiu. Les experiències en l’àmbit educatiu mostren que és una habilitat que es pot aprendre i desenvolupar mitjançant l’exercici i l’entrenament del control de la nostra atenció, enfocant-nos cap a un objecte, sensacions, parts del cos, observant els nostres pensaments i records. Pedagògicament i metodològicament això permet crear noves situacions d’aprenentatge en què estratègies com els jocs, els exercicis psicomotrius, el sentit de l’humor, els contes, la música, el teatre i altres llenguatges artístics, permeten l’exploració i experimentació des del propi cos. Organització: Societat Catalana de Pedagogia L’acte va tenir lloc el 5 d’abril de 2022 a l’IEC.

 

https://www.youtube.com/watch?v=PMBg4YbjyuI

Destaquem

IA com a oportunitat per transformar el model educatiu

IA com a oportunitat per transformar el model educatiu

La Intel·ligència Artificial (IA) és una oportunitat per transformar el model educatiu. Neus Lorenzo, vicepresidenta de la Societat Catalana de Pedagogia, va particiar en la trobada 'Educació i Intel·ligència Artificial', organitzat per IGNITE Copilot al Hub Social de...

https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/index La Revista Catalana de Pedagogia (Societat Catalana de Pedagogia, filial de l’Institut d’Estudis Catalans) ha publicat el vol. 25 (2024), en format d’accés obert, a l’Hemeroteca Científica Catalana. El Vol. 25 (2024) es...